HAYKIRIŞ


Sen, yukardan bana bakıp neden gülüyorsun Ey Tanrı !?
Kendine 'kutsal' sıfatını yakıştıran bilinmeyen varlık sen.
Sen de inanılmaya muhtaçsın yalan mı?


TEK olan sen,
Herşeyi kendi düzenine oturtmak istemişindir.
Her zaman sen ve mucizelerin eskide kalmıştır.
Her defasında yeniden denemişindir.
Her olayı kendine mal etmişindir.


Göremediğim, duyamadığım, konuşamadığım sen. Sana diyorum.
"Güçlünün 'haklı' olduğu bir dünyada yaşıyorum."
Peki şimdi Neredesin ?
Savaşlar, ölümler, katliamlar aldı başını gidiyor.
İnsanlar bir hiç uğruna ölüyor.
Hepsi sana inanıyordu. Ne oldu? Gücün kalmadı mı?
Tapınmamız ve yalvarmamız sana az mı geldi yoksa?
Ya da o çaresiz yüzünü göstermemek için saklanıyor musun bizden?

Şunu bilmeni isterim ki Sen,
kimilerine göre inanıldıkça varolursun, kimilerine göre çaresizliğin yorumusun
Ama bana göre sen de diğerleri gibi havada duran bir bulutsun..


diyorum ama yine de inanıyorum...



Nurejew

4 yorum:

en çok bunu beğendim

halitcan

20 Ağustos 2009 08:49  

Evet, Sen inanılmaya muhtaçsın.
Teksin ve her şeyi kendi düzenine oturtmak istiyorsun. Görebildiğim, duyabildiğim, konuşabildiğim Sen. Mucizelerin eskimemeli ve ben varsam tükenmemeli gücün.

Sana inanıyorum, yalvarıyorum da.

Tanrım.

20 Ağustos 2009 13:59  

biz insanlar inanılmak isteriz.bu sebeple iletişim kurarız.kendimizi gösteririz.bazen gösterişe kaçarız ama inanılmaktır esas.

bu da aynısını yapıyor.
sadece güven eksikliği var ki göremiyoruz kendisini.

aba altından sopa göstermek denilen kavramsa tam kendisi için vardır.

yaşıyoruz.sınırlanıyoruz.sınırlarımızı bile zorlayamıyoruz.niye ?
inanıyoruz! hah!

peki ya hepsi yalansa ? bunca korku,iman,perişan olma,aç kalmalar,üzüntülerin sevinçlerin hepsi yalansa ? kendimizi kitlediğimiz cennet ve cehennem yoksa ? aslında bu dünyada yapılan sadece burada kalıyorsa ?

hepsi birer bilim kurgu ürünüyse ?
o zaman ben huzur içinde uyurum

geriye tekbir soru kalıyor. ya doğruysa?

o zaman yandım !

bende en çok bu yazınızı sevdim sayın yazar.

21 Ağustos 2009 05:41  

bu ülkede, sünni egemenler tarafından Alevi olduğu görmezden gelinen Aşık Veysel, o engin Anadolu hümanizmiyle neler diyor bize ve Tanrı' ya;


Bu alemi gören sensin
Yok gözünde perde senin
Haksıza yol veren sensin
Yok mu suçun burda senin

Kainatı sen yarattın
Herşeyi yoktan var ettin
Beni çıplak dışar'attın
Cömertliğin nerde senin


Evli misin ergen misin
Eşin yoktur bir sen misin
Çarkı sema nur sen misin
Bu balkıyan nur da senin

Kilisede despot keşiş
İsa Allahın oğlu demiş
Meryam Ana neyin imiş
Bu işin var bir de senin

Kimden korktun da gizlendin
Çok arandın çok izlendin
Göster yüzünü çok nazlandın
Yüzün mahrem ferde senin

Binbir ismin bir cismin var
Oğlun kızın ne hısmın var
Her bir irenkte resmin var
Nerde baksam orda senin

Türlü türlü dillerin var
Ne acayip hallerin var
Ne karanlık yolların var
Sırat köprün nerde senin

Ademi sürdün bakmadın
Cennette de bırakmadın
Şeytanı niçin yakmadın
Cehennemin var da senin

Veysel neden aklın ermez
Uzun kısa dilin durmaz
Eller tutmaz gözler görmez
Bu acayip sır da senin.

25 Kasım 2009 00:54  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

Blogger Template by Blogcrowds